Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Sommarens gröna projekt

Publicerad 2008-05-25 16:27:52 i Balkong,

Jag skrev nedan att i sommar skulle det inte bli några tomater. Det är förvisso sant att det inte kommer att bli lika mycket tomater som tidigare, men jag kunde inte gå för bi tomatplantorna på Granngården utan att lägga ned en i korgen.

Om sommaren kommer att bli tomatfattigare än tidigare som kommer den att bli desto mera gubbig och örtig.
Jag har planterat 6 jordgubbsplantor i krukor, det vattnas i munnen på mig när jag tänker på smaken av färska gubbar.

Dessutom ska jag odla mycket kryddor hade jag tänkt. Basilika växer som ogräs hos oss och som den basilianska storkonsument jag är lönar det sig att föda upp själv och frysa in.
Fler kryddor kommer att bli persilja, oregano och något mer som ser lockande ut.



Jordgubbe som jag hoppas kommer att trivas hos mig,




Ormbunke, jag ser något som kan liknas vid en bunke, men jag ser ingen orm?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela