Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Renoveringskost, eller åldrande?

Publicerad 2009-06-04 22:34:47 i Babblat av Sussie,

Den lätta stormen som blåste utomhus i dag lockade inte fram suget att grilla. Alternativet för middagsföda var då micromat. Bilys verkade i affären vara ett bra alternativ att stilla hungern med. Men jag vet inte om jag har blivit gammal och känslig så här efter trettio, Billysen var förvisso väldigt fet och god, men min kropp orkar nog inte bryta ned sådan mat längre. Att jag sedan rundade av med lite smågodis till efterrätt stillade förvisso själens nöjdhet, men min stackars lekamen protesterade högljutt. Vad är det som händer? Varför har plötsligt kroppen börjat ta till sig alla signaler som smasket utsänder "bad for you, bad for you". Ska det vara så här nu, att läsk inte längre släcker törsten utan enbart lägger ett klibbigt sockerband runt tänderna och ökar törsten ännu mer, ska smågodiset lägga sig som en stenklump i magen och ge sura uppstötningar, så här var det ju aldrig förut!!! Jag vill ha tillbaka min unga okänsliga kropp!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela