Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Badrummet dag 1

Publicerad 2009-09-23 18:21:34 i Renovering av badrum,

Så, nu lever vi i renoveringskaous igen i minst fyra veckor framöver. Kakelgubbarna har varit här i dag och påbörjat transformationen från sjuttiotal till duschgrotta.

Efter jobbet var jag förbi och valde kalkel och klinker, det ska bli väldigt spännande att se hur det kommer att se ut i slutändan, mörkt kommer det att bli.

Till vår ettårsdag här i huset hoppas jag att vi kan luta oss tillbaka och känna oss nöjda över att så när som på ett rum har dragit igenom hela huset.


Gårdagen ägnades åt att städa ur och ta ett sista förväl av badrummet


Något jag tog ett mindre kärvänligt farväl av var blandaren i badkaret, en ytterst pennalistisk typ som aldrig tilllät rätt temperatur att strömma ut ur slangen. För hett, för kallt, jag trodde att en svensk blandare skulle garantera ordet lagom?


Så här ser det ut efter dagens omgång...





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela