Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Dag 3 dusch på fel ställe

Publicerad 2009-09-26 09:51:13 i Renovering av badrum,

I går isolerades golvet med frigolit och va-killen var här och lade ny avloppsstam fram till och med kröken som vänder ned i källaren.

Fredagen firades med god middag och lite tullande på fredagsvinet. Efter maten gick jag in som arbetsledare och fördelade hushållsarbetet. Maken sattes på kökstjänst medan jag gick ned i tvättstugan för att fylla en maskin. När jag är beredd att starta maskinen märker jag att det är lite blött ovanpå tvättmaskinen. Det är inte mycket så jag undrar om det kan vara någon sorts kondens, vilket i sig skulle vara konstigt. Maken i köket börjar skölja disken och plötsligt fövandlas hörnet där jag står till en takdusch. Det är alltså inte tätt mellan gamla och nya avloppsröret. Förmodligen har det extensiva skummandet skjutit isär skarvarna.

Vi fick slita upp isoleringen för att ge taket/golvet en chans att torka. Kakelgubben skulle svänga förbi i dag och inspektera läget.

Med andra ord betyder detta att vårt kök är återfört till samma funktionella stadie som under juni. Ingen diskmaskin och vi som har fest i kväll... Nåja, det kunde ha varit värre, nu var det ytterst lite vatten som rann ut så det ska nog hinna torka upp utan att tillfoga skada. Tänk om jag inte hade varit nere i tvättstugan och sett vattnet komma, då hade vi hunnit köra en diskmaskin och använda vattnet i köket i betydligt större omfattning. Det hade varit värre.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-26 13:10:02

Fy fasen vad trist när det krånglar!! Du får ge "yrkesmannen" några sanningens ord!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-26 13:12:29

Föregående kommentar postad från Sundslia. Kram på er.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela