Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Min absoluta favorit

Publicerad 2010-12-02 22:33:52 i Babblat av Sussie,

Vi har alla våra favoriter. Jag tror att den sak som jag skulle nämna som min absoluta favorit skulle vara något förvånande. Det är nämligen så att jag har en thing for MD-80, japp, detta snart utrangerade flygplan får mig att gå i gång lite så där småextra och blodtrycket höjas av annan orsak än av flygrädsla.
Varför har jag då fallit för detta långsmala flygplan och inte något mer mindre förvånade som fåtöljen ägget eller någon annan snart uttjatad designklassiker? Jo, motorerna på denna skapelse sitter längst bak, är man då snabb som attan och kastar sig på att tjinga plats längst fram i kabinen så blir flygresan nästan som en att glida fram genom skyarna med ett segelflyg! Tyst, tyst seglande mot målet, endast flygvärdinnornas utrop om dagens servering får det att knastra till i trumhinnan.
EN nästan hel MD-80 som jag avundsjukt konstaterade inte skulle ta mig hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela