Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

2010 genom mobilkameran -maj

Publicerad 2011-01-09 16:58:06 i Allmänt,

Till kristihimmelfärds- kom värmen i vilket välvilliga karlar slet för att vi skulle få en rekorderlig uteplats. Skidspåren tog slut och jag fick återigen börja ägna mig min favoritgren löpning, eller som de som ser mig säger, flodhästens jogg mot evigheten ackompanjerad av en säckpipeorkester.
Varje vår talar mitt agrala biflöde till mig och väldigt ambitiöst sätter jag igång och påtar i jorden. Här är det ett potatisland som fått kärlek i form av kogödsel. Redan till midsommar har mitt  urbana biflöde tagit över och jag överlåter matframtagandet till de bonderliga proffsen. Framåt hösten brukar jag kunna skörda några maskätna mandelpotatisar under en snårdjungel av ogräs.


Roten ur för trallbygget. Även liten buske har många rötter.


Börjar att se bra ut!


Wohoo, en uteplats!
(Buskarna slog ut under helgen som det tog att bygga trallen)
(det är bilden som lutar inte huset)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela