Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Dags för comeback på hästryggen

Publicerad 2011-03-02 20:08:05 i Babblat av Sussie,

Det har suttit långt inne och när det väl har hänt så har jag snott en stund på någon annans, men nu har jag till slut kommit mig för att boka en plats på en drop in ridning i morgon. Sportsligt talat ska jag alltså göra en comeback. Kanske kom helgens framgångar för Angelica att bli det som fick mig att så att säga ta tummen ur. Hon gjorde nämligen precis det jag allra mest drömde om i åtta-års åldern , nämligen att vinna en WC-serger i Scandinavium. Det var förövrig på den tiden när den store idolen hette Next Milton (senare Hendersons). Nu har jag föga förhoppningar om att vinna några WC-segrar utan framtidens utmaning står sig snarare i att ta sig upp och sedan hålla sig tämligen kvar på ett sätt som inte framkallar påringningar till djurskyddet.

Efter att ha rotat i mina väl fyllda sopsäckar med ridkläder inser jag ändå att jag står mig rätt slätt. Endast en sentmental djäkel kan väl välja att dra med sig sopsäck efter sopsäck av smutsiga,trasiga och formlösa kläder genom flytt efter flytt. Nå ett par funna  ridbyxor är väldigt trånga, för att inte säga rakt försmå. Det andra paret ridbyxor är rusktigt obeväma och saknar en knapp. Det tredje paret passade, men visade mitt knä på ett icke önskvärt punkigt sätt. Läderstövlarna ger vaderna klustrofobi och ridhjälmen är av avskavd-sammets typ. Med andra ord är jag nästan utrustad som en relik från första världskriget. Jag har dessutom en uppsjö av ridvantar men ingen matchar den andra och är företrädesvis av sorten vänster.
Utrustad upp till tänderna, toppmodern ridhjälm, ridbyxor med saknad knapp och mina gummistövlar som får hänga med även på det här. Har de stövlarna hjälpt mig igenom en regning höst i Tyskland och en bergsvandring i djungeln så ska de nog lyckas få upp mig på hästryggen igen också... Jag känner att jag allt mer blir synonym med mina gummistövlar, som ler och långhalm vi vandra.

Kommentarer

Postat av: Jag igen

Publicerad 2011-03-03 08:53:28

Lycka till med träningsvärken!

hahaha :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela