Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Tuffar på!

Publicerad 2011-05-09 19:13:28 i Babblat av Sussie,

Känner mig nog lika exalterad och nöjd som den gången jag åkte  tåg för  första gången. Fast att jag nu mer är lite större och kanske lite mer resvan. Som den infrastrukturnörd jag ändå får bekänna mig att vara har jag äntligen fått tillfälle att provåka de nya regionaltågen mellan Umeå och Övik. En riktigt angenäm färd måste jag säga. Det här är så långt i från en skakande Ole Tobias på Nordlandsbanen i Nord-Norge som det går att komma. Inte en skarv känns, och vi flyter fram genom geografin i ungefär samma hastighet som jag själv har när jag framför min SAAB lugnt.
Jaa, jag vet att Bottniabanan har varit ett dyrt projekt som förmodligen aldrig kommer att bära sig samhällsekonomiskt. Men vad tusan det är bra gött att sitta här!
Sussi, nu live från ett tåg i norrland (ett som faktiskt avgick..)

Det börjar kännas som att jag avslöjar transportmedelnörden i mig allt mer...Fast den dagen jag börjar skriva om bussar så har det nog börjat att snurra över lite för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela