Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Ingen ketchupeffekt här!

Publicerad 2006-04-04 20:15:09 i Allmänt,

Att jag inte har gröna fingar är allmänt vedertaget. Min krukväxter dör som en följd av mitt bristande intresse och min oförmåga att komma ihåg att växter tydligen vill ha vatten också.

Men, jag brukar vara bra på att krukodla för balkongen. Men tydligen inte längre. Som den konspiratioriker som jag är så är jag nära till att anta att "tomatfrönas liberation front" har gaddat ihop sig mot mig. Jag lovar det är alldels säkert sant! Jag har satt ca 15 tomatfrön endast 5 har kommit upp! Detta måste vara tomatfrönas hämd mot mig för alla de växter jag har tagit död på under åren. Men varför skall de straffa mig så här? De ska ju få komma ut på balkongerna i sommar och där är jag faktiskt växligt av mig, växtlig så att de flesta av växterna överlever merparten av sommaren.

Som motbevis för de trilskande tomatplantorna vill jag bara visa dem hur det tidigare har sett ut på min balkong.

38080-55
Nästan helt frisk murgröna och en gul ärta

Kommentarer

Postat av: Syster Stenmark

Publicerad 2006-04-05 10:00:19

Oj då, jag hade ju tänkt att skänka dig x-antal krukväxter till ditt lite "kala" hem ;-)
Men med din odlingsstatistik så undrar jag om det inte blir min stora Benjaminfikus....i plast....

PUSS!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela