Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Växthusprojekt del 1

Publicerad 2006-04-26 22:58:54 i Allmänt,

Ena balkongen ska bli fylld äv ätbara växter har jag tänkt. Med tanke på att jag är totalt obotanisk och rent av klantig när det gäller växter så är jag fylld av beundran inför mig själv och det faktum att 10 av mina 15 satta tomatfrön har kommit upp. 7 av dessa har hittils överlevt ...

För att bättra på mina odds och i alla fall få en överlevande och fruktbar växt så slank jag in på Granngården i dag. De hade någon plantdrive på tomater, paprika och spansk peppar, där man fick fyra för 99.

Jag gick hem med mina nya plantor och ställde dem dem för luftning brevid mina egen uppdrivna plantor som solade på balkongen . Jag böjde mig ned över de av mig uppfödda plantorna och sade  med kärleksfull röst.
-Se, så där ser fina och stora plantor ut, växer er raskt lika stora och överlev! Överlev upprepade jag ett felertal gånger kanske mer väsande än mjukt och smekande.  Jag var tvungen att konstatera att mina egna plantor är sorgeväckande små, låt mig hoppas på ett fula ankungen fenomen.

Jag köpte även frön och ska prova sätta gurka, min gamla gymnasielärare i botanik skulle ha sett mig nu, undra om hon skulle få samma spassmiska  chock som min företagsekonomilärare från gymnasiet fick när han hörde vad jag nu utbilade mig till ...



38080-64
Kanske bäst att jag håller mig till plastblommor i alla fall?

Kommentarer

Postat av: Roomservice

Publicerad 2006-04-27 07:19:35

Mycket grön och fast :0D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela