Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Ä int riktigt nan ordning

Publicerad 2006-12-16 15:10:25 i Allmänt,

Vi passade på att ta en biltur i det fina vädret som har varit i dag. Kring nollgrader och sol. December känns otroligt avlägset när man ser landskapet runt om kring. Skulle man gå på det man ser vore bestämningen att vi snarare befann oss i månadskiftet oktober/november. Vi åkte ut till golfklubben. Inte en snöflinga så långt ögat nvar kapabel att se.

Världen måste vara en aning ur led, men dagens datum den 16:e December och det uppstod faktiskt köbildning vid röd 1. Dock var kön kort, endast två bollar, men dock, det var en kö. Ryktet nådde oss att det var ett tiotal spelare ute på banan. Den 16:e december i nordliga Umeå. Om inte annars så måste det vara något slags rekord.

Gröna jular är inte vanliga på dessa breddgrader men jag kan i alla fall minnas att det har skett en gång under nittiotalet. Men ändå hä känns som int riktigt rätt.

Jag som aldrig brukar längta efter vinter känner faktiskt ett lite sting av längtan när jag ser bilder på snötyngda träd och rena vinterklara landskap. Men i sinnomtid lär nog även det kunna uplevas här igen.


38080-148
Umeå GK 16:e December -06 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela