Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

SonyEricsson K610i

Publicerad 2006-12-16 15:23:02 i Babblat av Sussie,

Fick min nya telefon i veckan. SonyEricssons hittils minsta 3G telefon vilket känns då telefonen är liten smidig och framför allt lätt.

Den är varken en kameramobil eller en musikmobil men har ändå bägge  funktionerna. Spellistorna för MP3 är lättnavigerade.

Kameran är 2mp. Saknar tyvärr autofokus vlket framförallt märks när man ska fota porträtt. Det går att göra ett flertal inställningar både vad gällande ljuskänslighet. Ett minus är också att linsskydd saknas. Blixt går att köpa som tillbehör.

Här är några bilder jag har tagit. Bilden är bara sljuten rakt upp och ned utan att jag varit och micklat med kamerainställningarna.


38080-153
Utomhus blir bilden helt ok.

38080-149
Även inne i islandan blev bilden helt ok.

38080-150
Porträttbild på en mörk läktare, nja nu visar kameran sin begränsning

38080-152
Den här bilden är jag grymt imponerad av, tagen ut genom bilrutan i rullande tillstånd.

Summansummarum, en lättanvänd telefon, med en hyffsad kamera för dagsljusfotografering dock utan några som helst ambitioner att utesluta vanlig digitalkamera för "riktigt" fotografering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela