Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Gamla flugor, hopskröpnade eller fortfarande surrande?

Publicerad 2006-02-14 18:34:35 i Allmänt,

Vem minns inte 70-talet, oranga polotröjor och bajsbruna manchesterjeans med vidd från knäet och nedåt. Eller minns och minns, jag kan väl inte säga att mitt minne från denna tid är helt obefläckat, men jag har fått en bild på min näthinna om hur det var. Själv var jag nog en aningens för klen och ouppmärksam i slutet av detta årtionde för att riktigt lägga märke till min omvärld. Jag brydde mig nog mer om mammas bröst och blöjor.

Men när mitt medvetenade så sakta började komma till minnes så finns det en bild, in i åttiotalet och kanske ännu, denna relik, denna folktavla. Det gråtande barnet. Denna symbol för sjuttiotalet?

Vem hade en sådan? Och vem har det än? Är det inte dags snart, jag tycker att det pyser lite retrotrender här och var, så ska inte det gråtande barnet göra sitt återtåg?

Den som vill läsa lite mer om denna konstart som träffade världen från väst till öst och från nord till syd kan göra det här  http://members.chello.se/marisan/gratande_barnen.htm


38080-38
Alla har sett den, endel har kvar den, blir den nästa kult?

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2006-02-15 09:03:37

Uhh.. dom tavlorna är ju gräsliga..

Postat av: Virra

Publicerad 2006-02-16 14:34:59

En sådan där tavla kommer inte in i mitt hus så länge jag lever *ryser*. !

Postat av: Jenny

Publicerad 2006-02-27 11:24:17

den där tavlan har min faster men jag tycker inte om den. den ser så sorglig ut.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela