Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Killen som handlar på IKEA till dig

Publicerad 2006-02-14 18:17:58 i Allmänt,

Via http://startaeget.ifokus.se/  hittade jag en intressant artikel på http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=678&a=519663&previousRenderType=8

Den handlar om en kille i London som vid sin husrenovering fick en lysande affärsidé. Bland sina grannar identifierade han ett behov av att få sina IKEA möbler hemhandlade och  ihopskruvade. Firman går i dag så bra att de handlar på IKEA i London för över 100 000 kr dagligen!

IKEA ser inte detta som något hot utan tvärtom som det är en stor möjlighet att nå de kunder i London som varken har tid eller bil för att ta sig till varuhuset.

Jag önskar att ett sådan tjänst fanns här, 28 mil till närmsta IKEA och 600 kr för en hemkörning...

Jag beundrar så människor som får en vinnande idé och som har mod nog att genomföra dem. Hur mycket jag än tänker så kan inte jag komma på en idé som skulle fungera, men vem vet, en dag kanske jag vaknar som fullfjädrad entreprenör med den IDÈN i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela