Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Mina gröna fingrar är ganska korta...

Publicerad 2006-02-10 15:53:42 i Allmänt,

Jag hör inte till den typen som har en massa levande växter i mitt hem. Det beror på tvåsaker,
1. framför allt för att jag tycker att less växter inomhus är more.
2. Men också för att jag saknar tydligt den talang som behövs för att hålla liv i de arma växterna. Det går bara inte, de dör hela tiden för mig.

Undantaget är några krukbaskilikor som står på diskbänken, de dör inte, vilket är otroligt konstigt med tanke på att de är just basilikor.

Men hur som helst det lustiga är att jag däremot är rätt duktig på balkongväxter??? Dessa får jag att överleva, undra om det kan bero på att jag tycker att det är mycket mysigare att vattna blommor på balkongen än på fönsterbrädan? Hm... sherlock..jag tror vi just hittade ledtråden..

Så i mitt hem finns det nu ett dött pengaträd (det stämmer, har inga pengar i börsen heller.)
Och två döda japanska pepparträd. Fast de döda pepparträden tycker jag är rätt estetiska faktiskt, ingen brukar hålla med mig. Med den kala vedartade stammen och de tomma grenarna matchar faktsikt vinterbjörken utanför.

Till dem som frågar varför jag har döda träd på fönsterbrädan brukar jag säga att jag just har skördat pepparen och att det snart växer ut nya blad... Det blir mindre frågor om varför jag har döda växter på fönsterbrädan på den vägen...


38080-33

Jag tycker inte alls att den döda växten är ful, tvärtom så passar den vintern därutanför... Vinter ute, vinterträd inne..


Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2006-02-10 21:49:08

Japanska pepparträd är väl inte det lättaste man kan ha på fönsterbrädan? Hade det för ett tag sen.. och hur bra gick det.. O_o Pengaträd däremot.. kan man döda dom? ;) *hihi*

Hoppas du får en bra helg!! :)

Postat av: Sussie

Publicerad 2006-02-10 22:41:54

Skönt, eller vad säger man, att jag inte är den enda som lyckas döda dessa blommor! )

Ha en trevlig och bra helg du med!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela