Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

ont öga?

Publicerad 2006-02-06 21:20:52 i Allmänt,

Förvirrad, utarbetad, fast än det bara är måndag och inseende att mitt västnordiska påbrå kanske ibland gör mig dummare än vad jag är. Har jag misstänkt att vår kursansvarige har vaknat under stark magsyreattack samma dag som han utfärdade de små lämpliga övningsuppgifter han skulle utdela bland studenterna. Vis är han, att vi alla är i sluttampen av vår utbildning, vis av vår leda av studier och att våra drömmar nu mer är bortom universitetet,så måste han kväsa all den lilla livsgnista vi har kvar. Jag är helt säker på att han är en avkomling till den Kung som Skåningarna kallade Kristian den gode, men som övriga svenskar kallade för tyrann. Ty han vill oss illa. Han låter oss slita för att sedan sucka över våra svar.  Han må också vara i maskopi med näringslivet för ingen av oss som dras med honom och hans uppgifter har ens en gnutta ork kvar att förmuler arbetsansökningar.

Tiden fram till 18 mars blir en tid av försök till överlevnad men kanske också ett sökande om det finns någon en spria av godhjärtlighet bakom denna arma fasaden av bitterhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela