Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Så hade vi haft fest då!

Publicerad 2006-01-23 13:45:37 i Allmänt,

Lördagen blev jättetrevlig! 12 personer som åt och drack. Tackar verkligen det flexibla i vår öppna planslösning. För att få en stor matsal så fick soffan och matbordet byta plats vilket gav oss gott om utrymme att duka långbord!

Maten blev helt kanon, tack vara min underbara barndomsvän Jess. Jag har haft en hemsk vecka, 8-22 varje dag och när jag i torsdagskväll kom insläntande hem från jobbet så hade Jesse gjort förslag på meny! tack min underbara vän! Dessutom så kom hon tidigare på lördagen och hjälpte mig att fixa käket!

Det som vi serverade var

kycklingspett marinerade med tikkasås och yoghurt
taziki

focaccia kryddad med oljan ur en burk ridderheims soltorkade tomater.
Hummus (som alla verkligen var misstänksamma till i början, sedan vågade en prova och så kom en till och vågade ta, tillslut var det bara en som vägrade äta av den, så nu är hummus det stora att tala om på min sambos jobb =) )

En pastasallad, på spenat,ruccola, rosésallad, mozarella, fetaost och vinegrette på basilika och senap.

Kvällens absoulta favorit blev pajen med ruccola, vitlök, soltorkadetomater och västerbottensost! 



38080-9

Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2006-01-23 19:40:09

Ouu.. detta verkar vara en kul blogg :) Första gången jag är här :)

Maten låter jättegod.. Och hummus är ju gott :D Kul att fler fick upp ögonen.. hehe.. Gjorde ni egen eller köpte färdig? Har du ngt recept så får du gärna skriva det i min gb.. *tittar snällt*

Jag lägger dig som en textlänk på min sida, om det är ok? Om inte så säg bara till :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela