Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Veckans vintips

Publicerad 2006-01-20 20:49:13 i mat och dryck,

En återkommande favvorit här hemma är pinotageviner från Sydafrika, pinotage är  en blanddruva mellan pino noir och den för Sydafrika inhemska druvan Hermitage. Resultatet är smakrikt, sadelluktande (perfekt för en gammal hästtjej som mig) och spännande. Börja med ett Pinotagevin till smakrik mat, sedan när du väl lärt känna denna underbara vinsort kommer du att längta efter den som en smaklöksorgasm i småsmuttandet framför tv:en.

Ikväll blev det en gammal favorit som alltid håller måttet Graham Becks pinotage!




Gambrinus


För den som gillar öl så kan jag alltid rekomendera en Gambrinus ett av alla goda tjeckiska ölsorter! Tjeckisa öler är över lag väldigt drickvärda, nästintill så att jag börjar fundera på att åka dit och testa lite fler lokala bryggerier.

38080-7

Kommentarer

Postat av: Millan

Publicerad 2006-01-23 21:12:20

Jag kan verkligen rekommendera Prag! Det är en fanstastisk stad som har mycket att erbjuda, t.ex. underbar arkitektur och massa shopping! Min pojkvän drack sig mätt på öl under veckan vi var där. Det var enligt honom (jag är ingen ölsmakare) jättegod öl och för övrigt mycket billigt, 0,5 kostade 8-10 kr!

Postat av: Millan

Publicerad 2006-01-23 21:12:55

Skulle stå 0,5 liter

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela