Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Gammalt proslin igen!

Publicerad 2006-03-14 22:07:27 i Allmänt,

Fick med mig några rariteter från helgen i barndomshemmet. Min kära syster hade rotat fram några underbara kaffekoppar från farmors gamla gömmer som hon på ett något intutivt sätt förstod att jag ville ha.

Jag blev överlyckliga! De är  Gefle-Porslin av modellen Julia! Nu måste jag bara få fikabesök snart så att jag kan plocka fram dem. Som jag hivar i mig kaffe när jag är själv är det halvlitersmugg som gäller =)

38080-50
Mina nya favoriter!

Kommentarer

Postat av: Liz Syster Stenmark

Publicerad 2006-03-16 11:35:29

Visst har du en snäll syster!! Jag är glad att jag kunde glädja dig med dessa kaffekoppar! Dom samlade ju bara damm i skåpet!
Snygga eller inte snygga...... det är upp till betraktaren!
PUSS!

Postat av: Mia

Publicerad 2006-03-18 08:30:07

Hej
hittade hit från husmusen, då jag sökte på självhäftande dekorplast. Jag tänkte passa på och fråga dig, då jag såg hos husmusen att du gjort på kaklet över diskbänken, jag har innan också alltid haft så :-) men nu har Jowa som haft dekorplast här slutat med det och Flügger färg hade så dåligt sortement om du visst någonstans där man kunde hitta lite att välja på? Jag letar just nu efter sånt som ser ut som vitt tegel, har sett det en gång i tiden men hittar bara vanligt tegel på Coop Forum...vet du om det finns att få tag på?
(vi bor i Piteå men man kan kanske beställa?)

Mvh Mia & Hannah

Postat av: Sussie

Publicerad 2006-03-21 13:53:28

Tyvärr har jag lite koll på var det kan gå att få tag på, men om du vänder dig till Coop Forum som har dekorplasten som jag köpte kanske de kan kontakta sin grossist och höra efter om det finns?

Hoppas att du hittar vad du söker!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela