Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Fy på mig

Publicerad 2006-05-25 10:27:04 i Allmänt,

Har varit jättedålig på att  uppdatera den sista veckan! Började jobba på mitt nya jobb i måndags och visst blir det mindre tid när man går från att jobba inte fullt halvtid till en heltid. Jag trivs jättebra på jobbet, bra folk. Jobbet ligger väl inte helt i linje med min utbildning men min utbildning hjälper mig ändå väldigt mycket för förståelsen av syftet med projektet.

En annan tidsslukare för mig just nu är hästen som jag har fram till i mitten av juni, hon är en riktigt söt tidslukare. Förra veckan red jag och Sambons syster vilse, vi hamnade i myrlänt land och det började mörkna. Jag måste säga att jag började tappa modet om att någonsin komma ut ur skogen, jag visste att går man bara åt fel håll så hade vi kunnat fortsätta genom skog till Norge ungefär, nåväl inte kanske riktigt dit men så att säga åt fel håll var det miltal till närmasta väg. Men tillslut så hörde vi ljudet av crossmotrocyklar och kunde via deras ljud rida mot mer kända trakter och vi kom hem innan det var mörkt.

Jag har väntat på min leverans av bänkskivor i några månader nu och så i veckan så kom dem. Nu har jag bänkskivor av granit från grannbyn till där jag växte upp! Dock har vi inte hunnit sätta upp dem ännu. Jag började inse att jag visst inte har gjort någon färdig plan över hur jag vill att köket ska se ut efteråt. Vad som ska bytas är då bänkskiorna, det befintliga kaklet ska bort och ljussättningen ska göras annorlunda.

Jag hade någon vag tanke om att jag skulle ha glas som stänkskydd, men jag blev plötsligt lite osäker. Så nu får bänkskivorna stå i hallen och ta upp plats tills jag har tänkt färdigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela