Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Ingen leksak?

Publicerad 2008-04-10 11:55:38 i Babblat av Sussie,

Har just insett att det är två veckor tills dess att det bär av till Turkiet på golfresa. Snön vägrar lämna marken så ingen övning av svingen kan ske i förtid. Var är den globala uppvärmningen? Om denna kyla fortsätter så kommer vi inte att kunna odla vårt eget vin 2050, och jag måste revidera min pensionsplan. En vingård i Varmvattnet, får bli en vingård någonstans i Italien istället. Eller Amsterdam.

Hur som helst, lättnaden inför Kanarias var skön. Kenyaresan hade förutom flygresa innehållit ytterligare ett moln med oro. Vaccinationer. Spanien är liksom lugnare och stickfriare. Rekomendationen för Turkiet är dock lite annorlunda och eftersom att jag en dag appellerar på att bli en globetrotter är det väl lika bra att börja sticka sig.

Drop in på infektion, nervositet. Funderation på nödvändigheten? Upprop, in, av med tröjan, nervöst skämt med luttrat sjuksköterska, ett myggbett sedan var det över? Vad hade jag håsat upp mig över?

Det som dock högg till i mitt hjärta var jag fick ingen leksak, det är väl brukligt när man är duktig eller har det passerat ungefär 20 år sedan?

MItt jobb är okreativt, men min undanträngda kreativitet poppar fram titt som tätt. Min nya utrycksform är att meddela mig bildmässigt på min witheboard tavla. Veckans resultat kan skådas nedan. Oberservera också kommentaren!


image194

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela