Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Två veckor i kappsäck!

Publicerad 2008-08-05 09:52:15 i Resor,

220 mil senare och vi pustar ut hemma...

Resan började i ösregn mellan Umeå och Kiruna, plättar och mjölk på en rastplats utanför Gällivare. Regnet droppade av när vi lämnat Kiruna och styrde västerut mot Björkliden.

Tanken var att spela golf dagen efter, men hotet av det stora regnvädret fick oss att bokstavligen kasta på oss golfkläderna och springa ut på Björklidens golfbana. Några av banans hål ligger helt uppe på kalfjället, trots att jag är uppvuxen till fjälls så var det en fachinerande känsla att spela i fjällriset. En boll utanför fairway var en (ytterligare) förlorad boll.

Dagen efter gick turen förs till Narvik där vi gjorde ett kort stopp för att besöka krigsminnes museét. Tur att jag har hittat en man som är lika intresserad av att gå på museer som mig!

Därefter var det dags att tuffa några tio mil söder ut på Norges krokiga E6:a. Hemma hos mormor vid kanten av en helt vanlig norsk fjord var det precis som vanligt.  Min ena kusin var lite extra söt. En av tänderna som han skadade vid ett minifyrhjulings race i Tärnaby för 22 år sedan hade nu gett upp och han hade fått dra ut den. Han såg ut som en liten större modell av sitt sexårs jag.

Några dagar senare var det dags att tuffa lite syd-öst till mitt barndomshem. Gränshandelsmarknad med mycket skräp men med många gamla bekanta.

Kosan styrdes senare till Vindelälvensstrand där vi tillbringade några dagar på playan och faktiskt fick bada!

Efter en tvättmaskin hemma var det dags att vända kosan ytterligare söder ut och checka in hos några vänners arbetsläger i Norrfällsviken på högakusten. En runda golf och en målad stuga senare är vi nu åter hemma och ska vila upp oss i en vecka inför jobb!


Lapporten:En stadig följeslagare på Björklidens golfbana



I väntan på färjan som är E6:an över Tysfjorden


Längst byavägen hemma hos mormor.


Dimmigt och grått, men ändå vackert.


Vattnet i min hemby lockar inte till bad, såvida man inte har päls.


Hemma!


Grillkväll vid sjön!


Kokar kaffet snart?


Fjällpromend i sommarhettan. "Trams" tar en svalk.


Världens sötaste valp! Harry!


Ankomande båt för tansport över Vindelälven, mot beachen!


Några (?) bilder från vår semester...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela