Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Så har helgen snart gått

Publicerad 2008-06-29 22:04:06 i Babblat av Sussie,

Söndagkväll, en ytterligare en helg går mot sitt definitiva slut.

Helgen har varit fullproppad. Började på fredag med en kvällsrunda golf i det trevliga vädret. Lördagen var en sovmorgon, den sedvanliga ack så tråkiga helgstädningen. Sedan fick jag skjuts ut på hippologum där jag tittade på lite dressyr. Jag har aldrig tidigare haft tillfälle att se en Prix Saint George tidigare och det var väldigt roligt att se. Mycket trevlig ridning av alla fem inblandade. Som alltid när jag ser ridning blir jag så grymt ridsugen. Kanske blir det ridskola för mig till hösten? Jag har aldrig gått på regelrätt ridskola tidigare så det kanske skulle ha varit en upplevelse. De två åren jag red på gamla K4:a här i Umeå räknar jag inte som ridskola då vi gjorde det i samband med gymnasieutbildningen.


Segrarinnan galopperar ärevarv. Täcket är sponsrat av klasssponsorn Grolls

Jag tog en promenad hem, och passade på att bli lite sentimental. Gick på vägar där jag förut brukade rida, på min gamla gymnasieskola var det sommardött. Då dörren till häststallet var öppen passade jag på att smita in för att återuppleva lite mer gamla minnen. Minnena ville dock inte blomstra upp i någon vidare romatisk dröm,  boxen där min häst stod hyste nu ett gäng hönor...Eftersom jag inte gillar hönor eller fjäderfän överhuvudtaget skyndade jag mig snabbt ut innan de skulle börja kackla.

Jag gick vägen över fälten och träffade på några trevliga kor.


Mu på dig med!


I dag har vi tokspelat golf så här 7 timmar och 27 hål senare känner jag mig rätt mör.

Nu hejar jag på spanien!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela