Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Lyxlördag!

Publicerad 2008-03-29 15:34:10 i Babblat av Sussie,

Efter en minst sagt hektisk vecka, med över fyrtio arbetstimmar på de fyra jag jobbade så har jag i dag unnat mig en riktigt skön lyxlördag.

Jag startade med att gå en promenad, jag tog min fyrtiominutersrunda där halva går på strandpromenaden. Stadens strandpormenad som annars är att likna med en 8-filig väg in till LA är vid åtta tiden på lördagmornar en tämligen lugn plats. Det är plusgrader och lite blåst. Det märks att det börjar bli vår. Småfåglar hörs och vid Tvärån syntes tydliga bevis på att gräsändernas vårdejtande har börjat...

Sedan gjorde jag något grymt lyxigt, jag lade mig på soffan och sträckläste en bok. Några timmar och många tårar men även goda skratt senare lade jag i från mig Magdalena Graafs "Det ska bli ett sant nöje att döda dig". Jag måste erkänna att jag fått någon fördom krossad i dag, och att jag fått mig en rejäl tankeställare beträffande synen på människan. Tack Magdalena, jag höll på att bli allt för cynisk! Magdalena skriver med ett språk som är klart och ganska krasst. Jag skulle gärna läsa ytterligare en bok av henne, gärna i ett mindre allvarsamt ämne för in i mellan i denna skräckhistoria är Magdalena väldigt rolig.

image182

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela