Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Sentimental separationsångest

Publicerad 2008-11-01 13:39:42 i Babblat av Sussie,

Mina tankar går till det där överfyllda förrådet igen. I där finns det nämligen 4 stora bagar med kläder från mitt tidigare liv som hästägare. Eller ok, det är fyra bagar och några sopsäckar med hästkläder. Dessutom någon sopsäck med grundkit för att kunna sköta en häst.

Rimligtvis om jag tänker förnuftigt så behöver jag inte alla dessa kläder. Jag rider några gånger per år bara. Men ändå, dessa kläder som legat otvättade och nedpackade i stortsett i 7 år nu sedan jag sålde min sista häst. Kommer jag någonsin att ta fram dem igen? Även om jag skulle bli med häst igen eller ta upp det på annat sätt så borde jag inte då vilja köpa nytt? Men ändå så är känner jag mig så sentimentalt bundna till dessa kläder, att göra sig av med dem skulle kännas som att jag sålde alla mina hästar jag haft ytterligare en gång?

Nej, jag får bli lite realistisk, spara det som kan sparas, packa en bag med kläder och skicka hem den till pappa. Det är ju ändå där som det blir mest häst när jag får pussa på syrrans.



Jag och syrrans Kvika en jul för några år sedan. Tyvärr lämnade Kvika oss för någon vecka sedan.



Jag och Soya, badar under ett sommarlov. Vattnet i Över-Uman var inte lika varmt som bilden tycks säga.



Vinga Värsting, min första ponny.

Kommentarer

Postat av: Lena

Publicerad 2008-11-02 20:30:17

Iiihh vilken underbar bild av dig och Soya som badar. Nu har du fått mig att toklängta efter sommaren just som vintern bankar för dörren :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela