Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Men mina kriser då?

Publicerad 2008-10-12 10:30:41 i Babblat av Sussie,

Modeordet just nu verkar vara finanskris, men i dess kölvatten måste jag få protestera och säga att min kris är betydligt mycket värre! Så turbulent att jag inte förstår varför inte världens media vänds mot mig istället.

Min kris är egentligen uppbyggd av flera smådelkriser.

Måndag
-Tårtkrisen, efter en helgs smaskande ville inte magen ha tårta till frukost, vilket tyder på en att tårtorna då var starkt övervärderade tillföljd av den allt svagare efterfrågan.


-Valutakrisen, inga jämna pengar till vägtullen genom Trondheim. Kunde dock lösas via manuell betjäning.


-Gps-krisen. Ohörsammade signaler ledde till att obevaksamma körde fel. Sedan förvärrades krisen genom att bli inledd på knappt farbara vägar.

Tisdag
- Arbetskrisen inleddes, budgetarbetet framskred inte i den takt som överordningen förväntade.
-Städkrisen, inväntad panik före visning av lägenhet, hade jag plockat bort kalsonger och disk?
- Skitig bil krisen, som en följd av måndagens gps-kris som så ankom skitigbil-krisen. Kollegiet var inte sen att kommentera den svarta bilens formation till halvvit.

Onsdag
-Visningskris, bo i kappsäck hemma fick en ny innebörd. Slarvmajan i mig kände enorm frustration över att behöva plocka bort efter sig, jämt! Efterfrågan på slarv ökande väsentligt, men i och med visningskrisen fanns inga aktier för slarv att tillgå.

-Pengakris, också i viss mån uppstånden av visningskrisen som i medfört att mat inte lagats i det egna "perfekta hemmet" på flera dagar. Det medförde avsaknad av lunchlåda och restaurangen på jobbet tar enbart kontanter, tomt i börsen.

-Lånekrisen, vem av mina kollegor kunde tillgodose mitt behov av två tjugor?


Torsdag

-Bokslutskrisen, vad hade jag bokat och varför?

-Budgivningskrisen, förhandling med köpare.

-Motionskrisen, den senaste månadens avsaknad av motion började kännas i kroppen...


Fredag

-Tidskrisen, var tog veckan vägen? Varför är allt jobb kvar? Vad har jag gjort?

- Matkrisen, vad äta till middag?

-Sömnkrisen, Hur underbar är inte soffan en fredagkväll efter några glas vin?

Kommentarer

Postat av: Sussisyrra

Publicerad 2008-10-14 00:06:20

Hmmm, är det månne 30-årskrisen som närmar sig ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela