Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Baksidan med inglasade balkonger

Publicerad 2008-09-07 22:14:04 i Gröngölings-Golf,

Jag uppskattar verkligen våra balkonger, jag sitter mer än gärna där så mycket jag bara kan. I fredags satt vi ute i höstnatten, i skenet av några levande ljus satt vi och drack vin och småpratade.

Men det var i fredags det, i dag var det dags för ett straffjobb i liknande karaktär av att bära stenar på ett varmt ställe. Rengöring av inglasning... Detta har på den ena balkongen skjutits upp en väldigt lång tid nu och med den nu rådande  milda förhoppningen om att kanske lägenheten åker ut på försäljning väldigt snart, så fanns det inte någon återvändo.

Fram med allt vad hushållet har att erbjuda i glasputsningsväg och sedan är det bara att ge sig den på att överleva.

Hur jag än gör blir det flammigt? Jag är en fullständig looser när det gäller fönsterputs. Jag försöker med tidningspapper och glasputs (vilket fungerar bäst) Svamp, galltvål utspätt i varmvatten och torka ren med trasa fungerar sämre. Diskmedel, svamp och avtorkning av tidningspapper fungerar hyffsat. Men bra blir det inte. Jag är ungefär den sista människan jag själv skulle anställa om jag hade ett fönsterputsföretag. Men lite ödmjukt kan man väl säga att det inte är lätt att vara bra på allt...




Kommentarer

Postat av: Biibii

Publicerad 2008-09-08 12:56:57

Halloj! Här är en till som är urusel på att putsa fönster!! Jag gjorde som enklast då jag skulle putsa inglasningen. Tog bara vanligt vatten torkade med trasa och sen en bit gammalt lakan att torka tort med. Blir inte jätte fint utan medel men rent iaf så man kan se ut.

Kan säga att det var skönt med flyttstädning då vi flyttade!! Vår lägenhet som var på 93kvm kostade 3200kr och då har vi supermånga fönster + inglasning. Kan varmt rekommendera "Carola´s städ" ifall ni ska flytta och inte vill städa själv. Bästa är ju att man får göra avdrag på kostnaden sen åxå!! Ha det så bra /Bea

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela