Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Bland reglar och platonmattor

Publicerad 2008-09-24 19:16:48 i Det lilla hemmet i staden,

Det börjar sjunka in allt mer nu. Vi ska bli husägare. Det är dags att vinka adjö till det enkla livet i en modern lägenhet.
Snart förpassas vi två sjuttiotalister till ett lika sjuttiotalistiskt hus.

Den tid som kanske förut har funnits till att läsa om mode och shopping existerar inte längre. Nu är det nya favoritforumet på bygga hus som gäller. Som att vakna med en baksmälla utan alvedon i badrumsskåpet kommer insikten att inredning, det är bara på ytan det.  Det som gäller är mer byggteknisk hard core som luftspaltar, läckage vid taknock, uppreglade källargolv och obefintligt tätskikt i badrum. Var är fén med trollspöt, abrakadabra renovering fullständig.

Jag har känslan att efter tio år tillsammans och ett år som äkta makar så är det nu som den stora prövningen kommer. Jag har hållit i en sticksåg en gång i mitt liv det var femton år sedan och hände under en träslöjdstimma i nian.

Sedan är det lika bra att jag erkänner det på en gång när det kommer till hantverk så är jag är fruktansvärt onogrann, en liten slarver faktiskt. Jag ska dock med all min vilja försöka motarbeta den tendensen hos mig själv. Om inte annat får jag väl försöka smita undan genom att sitta i ett hörn och se blond och söt ut, även om det i mångt och mycket känns som betydligt mer talangkrävande än renoveringsarbete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela