Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Gillestugan dag 12...

Publicerad 2009-02-24 22:08:25 i Babblat av Sussie,

Nu börjar jag bli lite småless. Vilket straffarbete vi gav oss in på. Är det här det vi får för att vi hade det så otroligt lätt på övervåningen där tapeten bara var att måla över? (Förutom hallen då, som också plågade oss in till småsurhet).

Nåja det finns en ljusning på himmeln, måste bara hitta den först... Nej, riktigt så illa är det inte, trappan ska få sig en sista omgång sedan får det vara klart. Då får det vara nog med petet och kletet.

Lilltoan är i stort sett färdig målad. Kommer säkert att få bättre på färgen igen dock . Ska kakla ovanför tvättstället, och hur rent och oslaskigt blir det när man fogar? Just det. Min bättre hälft slet ut plastmattan därifrån i kväll. Så efter någon skurning så blir det på med golvfärgen (äntligen mera kladd med målarfärg) Hade en svag tanke att klinkra där inne, men hur lyckas man sätta klinker på ett golv som nästintill är obefintligt i storlek? Får bli målat i stället.

Nu kanske jag låter lite negativ, egentligen är det bara en skenbild uppkommen av att min lugg är lite för lång och sticker mig i ögonen. Vem kan inte bli lite småretlig då?

Magen är dock glad, den fick en (och en halv) riktigt god semla i dag från Ullas Kondis. Den godaste semla (och ytterligare en halv) som jag har ätit.

I helgen ska vi bli färdiga med gillestugan och den lilla toaletten, annars blir jag lite mer kinkig.

Kommentarer

Postat av: A-K

Publicerad 2009-02-25 07:55:34

Här kan du hitta kuddfodrad i orange... för inte att tala om en hel del annat godis!



Ha kul i kväll - vad än som händer :-))



http://www.asianartanddesign.se/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela