Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Straffet från väderguden

Publicerad 2009-02-05 22:01:10 i Babblat av Sussie,

Baksmällan från sommarvärmen kom i form av tre decimeter snö. Vi hade nog inte mer än hunnit landa så började ullet vräka ned. Första dagen på jobbet föranleddes av snöskottning. Dagen på jobbet avslutades med förfrusna händer då bilen snöat över på parkeringen. Nej, jag har ingen borste i bilen, det är otufft att ha det. Det är betydligt coolare att skuffa av bilen med händerna och för att sedan börja lipa som en femåring när värmen börjar återvända. Det känns som att naglarna ska sprängas och som att fingertopparna ska ramla av. En angenäm känsla, verkligen, ungefär som att ligga på mage i en solstol och dricka sangria genom ett sugrör, ungefär så fast totalt motsatt.

Sommar, snälla?

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2009-02-07 14:50:47

Hej- och välkommen hem!



Tänkte faktiskt på er i morse, att det kan inte vara sådär superskönt att komma hem nu, till kyla och snö...



Kram!(Hälsa systersonen).



Ps. Snart är det vår! :-)

Postat av: Sussi

Publicerad 2009-02-08 13:58:57

Hej,



Måste faktiskt säga att jag tror att vädergudarna straffar oss....

Varför blev din indienresa inställd?

Postat av: A

Publicerad 2009-02-08 18:36:27

Nä, nu blev det visst en liten hopblandning här... Jag är inte A-K, utan jag är A (den andra, du vet;-))

Varför hennes resa blev inställd får hon svara på själv.



/A.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela