Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Målning och tapetsering

Publicerad 2009-06-14 19:20:31 i Renovering av kök,

Efter en ändlös vecka med grundarbete, där det jobbas och jobbas men resultaten känns utebli, var det nu i helgen dags för ytskickten.

Väggar och tak har målats och i kväll har tapet-killen varit och hjälpt oss sätta upp fondtapeten. I tapetseringen ser man verkligen skillnad mellan proffs och amatör. Det som skulle ha tagit oss säkert en hel arbetsdag och förmodligen massor av svordomar tog honom en ynka timma. Tjoff, tjoff, tjoff så var det klart.


Allting, blir vitt, vitt vitt....


Förutom den väldigt svårfotograferade tapeten...




Närbild,dock lite mörka bilder så att färgen inte kommer fram lite...
Men det lär säkert bli fler bilder framöver...

I morgon blir det taket ett varv till och sedan golv,tisdag golv och på onsdag börjar köket rulla in


PS: Lite malligt måste jag få berätta att tapet-killen tyckte att jag gjort ett jättebra jobb vid spacklingen av gipsskarvarna....

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2009-06-18 12:44:01

Jisses, så duktiga ni är!!

Jag är djupt imponerad av er framfart!



Försök slappna av också i helgen om ni kan.



Ha en trevlig midsommar!

Kram/A.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela