Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Åh, nej

Publicerad 2009-03-22 20:29:29 i Babblat av Sussie,

Det är nästan katastrofläge här i sjuttiotalshuset, den näst intill med oss jämngamla diskmaskinen bestämde sig i helgen för att lämna in och knalla vidare. Det var pumpen som lade av. Jag kan ha viss förståelse för att det blev förmycket för diskmaskinen när vi flyttade in. Den hade troligen levt en ganska enkel tillvaro med jobb kanske en gång i vekcan eller mindre. Vi var betydligt mer krävande och plågade den stackars maskinen ett flertal gånger mer i veckan än så.

Det har varit sorg och bedrövelse hela helgen på grund av haveriet. Men kanske allra mest tandagnisslan över vem som  skulle beväpna sig med diskborsten.

Annars verkar min analkande förkylning inte ha blivit mer än en retning i bakre halsen och en gnutta feberkäning, för att helt plötsligt känner jag mig helt på banan igen om än något sliten?

Kommentarer

Postat av: Sussisyrra

Publicerad 2009-03-23 09:15:04

Åh nej! När är begravningen?

Vi kommer givetvis!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela