Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Gott med fisk

Publicerad 2009-05-09 15:45:03 i mat och dryck,

Under en utelunch i veckan fick jag serverat pangasius inlindand lax. Det var förvånandsvärt gott, den vita trista pangasiusfilén hade fått smak av laxen. Med detta som inspiration gjorde jag i torsdags min egen version. Resultatet blev jättegott.

Till fyra personer

Skär 300 g laxfile och 2 pangasius filerer i centimeterstora kuber.
Hacka och fördela
En halv purjolök
En halv zucchini
En röd paprika

Stek fisken i smör, salta.
När fisken är nästen genomstek läggs grönsakerna i och får fräsa med i ca två minuter.
Krydda med salt och peppar.

Servera med fulkornsbulgur (jag lät bulgurn koka i en msk hummerfond för mer smak)

Tillbehör. Citrongräddfil för lite syrlighet.
Rör ned citronsaft i gräddfil tills lagom citronsmak träder fram,

Enkelt och gott!

Kommentarer

Postat av: Fjällryd

Publicerad 2009-05-10 20:17:12

Det VAR gott, jag vet, för jag fick smaka!! Puss på dig sussie!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela