Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Begynnande shopaholic tendenser?

Publicerad 2009-11-07 15:37:25 i Babblat av Sussie,

Ett nytt beteende har lagts till i min personlighetspåse. Två dagar på raken har jag nu forcerat fram som en furie med visakortet i handen och antalet kassar och rader på kontoutragen har växt i takt med varandra. Nja, kanske inte så allvarsamt som det låter. Jag har bara varit på shoppinghumör de senaste dagarna och i ärlighetens namn är det rätt längesedan jag har haft något sådant il.

I dag har jag varit inne på stan för att bara flanera och inhandla sådant som fallit i min famn. En lördag på stan har nog inte hänt sedan vi blev husägare för dryga året sedan. Tidigare när vi bodde mitt i smeten var denna hobby betydligt mer utövad. Jag fick med mig hem några långa stickade tröjor. Är det det något som kan väcka mitt ha begär och skapa dregglande konsistens i min mun så är det långta stickade skapelser. Butikernas utbud just är med andra ord handen i handsken utförda till just mig.

Målet för dagen var egentligen att hitta några korgar som passade till badrumskommoden. Men eftersom att jag ,det lila förvirrade alstret,  inte fått för mig att mäta lådorna innan jag drog ut på mission försvårades min situation betydligt.


I natt har det kommit snö! Så nu är det vitt och inte längre så här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela