Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

2010 genom mobilkameran -april

Publicerad 2011-01-09 16:45:12 i Allmänt,

April kom med hopp om liv igen. Påsken spenderades som vanligt i Fjällbyn. Vi fick några riktiga kanondagar med sol och värme, tischaväder i solgropen! På tomten började långsamt vinterns gigantiska snötäcke dra sig tillbaka.
Påsk; På en av mina skidturer hade jag draghjälp, av en mycket till arbetsam Tramsmaja! Kul hade vi. Dock tyckte hon att jag var lite feg som inte vågade ha full kareta ned från fjället något som hon ivrigt föreslog flertal gånger.
Några fagra blommor som letat sig upp ur min totalt negligerade blombänk, har inte satt en lök där på de år vi bott här, men ändå så fortsätter de att komma? Hm. Kan det vara så att någon granne är och tyvsätter sina överblivna lökar då de lider med min oblomsamma trädgård?


En vän invigde sin nyinköpta grill på kvällen den 20 april, vi hade tur att promenera förbi och få oss en korv.



23 april, snön utanför mitt kontorsfönster börjar att dra sig tillbaka. Lika trevligt det är när den kommer, lite trevligt är det när den går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela