Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

En nörds bekännelser...

Publicerad 2011-01-03 18:27:26 i Babblat av Sussie,

Ja, så här in på det nya året så måste jag erkänna att jag helt och fullkomligt är en nörd. Som kanske tidigare anats av inlägg som smugit sig in här nedan så innehar jag en viss tendens av flyglansnörderi. För er som kan tänka er att smittas av lite flygruttsmani så har jag ett roligt tips nämligen att kolla på någon flygradar. En sida som snabbt har dykt upp bland mina most besökta websidor är flightradar24. Här kan man införskaffa sig full koll över vilka plan som just i detta ögonblicket befinner sig i europas luftrum. Själv måste jag erkänna att jag fastnat en och annan gång och förtjust klickat mig fram mellan flighter som  Tel aviv- New York och Kramfors- Gällevare. Klicka på ett plan och titta på menyn till höger, där kommer info om flighten upp. Sedan när du blivit en liten nörd, precis som jag, så filtrerar du på call signen av ditt favorit bolag för att hitta deras plan och vips så har du full koll på exempelvis SAS hela flygplansflotta! Kunskap som alla verkligen behöver...
'
Skärmdump av flightradar24.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela