Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Träff med Dovres myskoxar och lite trollspaning.

Publicerad 2011-07-24 12:26:19 i Resor,

Halvlek i semesterfirandet och vi har kommit hem från en liten tripp till mamma och "plasten" i Norge. En av dagarna tog vi en liten tur och begav oss till Möre-Romsdal och dess trolliga tursitmagneter, Trollväggen och Trollstigen. Så här i efterhand är jag lite besviken då avsaknaden av verkliga troll var total. Desto bättre var att hemvägen bjöd på sammanträffande med några av Dovrefjälls myskoxar.
Trollväggen, rätt brant.


Höga berg och djupa dalar. Men var är trollen???


Trollstigen, inga troll bara turister


Glad att jag inte var bussåkande och var tvungen att sitta i en av de de där fordonen. Jag åker inte buss på kanarieöarna av liknande skäl...


Håll dig på din kant, var rätt viktigt




Perfekt landskap för vägbygge!


Vi begav oss hemåt, men på Dovre kom vi på att vi skulle ta en avstickare in mot Snöhetta,
Plötsligt, från kullen ovanför vägen, tittade en liten myskoxkalv nyfiket på oss.


Även mamma myskoxe (myskkviga?) var med


Brosan eller farsan? Eller kanske den skäggiga mostern?


Till sist, bil med helt soltak är verkligen att rekomendera på bilturer i berigiga landskap!

PS, jag var aldrig på toppen av trollstigen, mamma behövde sällskap vid foten av vägen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela