Suss-uss - Ingen stjärnbloggare

Lite hit och dit om vad som faller mig på näsan för tillfället

Mörkret: En resa i 25 mil

Publicerad 2011-10-30 10:51:20 i Sett från bilen,

Med mitt jobb följer resor över hela norrland, inte så ofta kanske men ibland mer frekvent än annars. Just hösten brukar vara en rätt resintensivperiod i samband med att siffrorna för nästa år ska läggas. Under mina tretimmarspass i bilen brukar jag stirrande ut i mörkret finna mig tycka synd om sörlänningar. Detta mörker som de är så totalt vana vid. Svartvåt asfalt som äter upp även de bästa xenonstrålkastare. Ett svartmörkt E4, är deras verklighet. För oss är det bara en kort period. Ett litet svisch innan den ljuvliga snön kommer och lyser upp vår värld igen. Sedan kan jag väl erkänna att jag är lite smått missunsamm med vårarna där nere. De som kommer fort och inte är en utragen snösmltningsprocess som börjar i mars och slutar till första maj.
Solnedgång strax söder om Luleå, in i dimman.
<br>

Vitt vitt vitt på väg mot Piteå


Så just innan Piteå lättade det


På väg från Skellefteå blev det ett mörker...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sussi

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela